«8 ½: το ταξίδι του Φελίνι»
Μια Έκθεση Φωτογραφίας του Gideon Bachmann από 13 εως 24 Νοεμβρίου 2013.
Ο Bachmann επί 40 χρόνια παρακολούθησε από κοντά και έθετε ερωτήσεις στον μεγάλο σκηνοθέτη από το Ρίμινι τόσο στα πλατό των ταινιών του όσο και σε συναντήσεις στη διάρκεια των οποίων κατέγραψε ώρες συνομιλιών μαζί του – πέρα από τις χιλιάδες ώρες συνεντεύξεων με άτομα της οικογενείας, φίλους και συναδέλφους του Φελίνι – προσφέροντάς μας ένα πορτρέτο που καταφέρνει ακόμα να εκπλήσσει.
Για τις φωτογραφίες της έκθεσης 8 ½ ο Bachmann χρησιμοποίησε τα “short ends” της ταινίας του Φελίνι: εναπομείναντα φιλμ μέσα στην κάμερα που χρησιμοποιούσε ο Gianni di Venanzo για τα γυρίσματα, τα οποία τύλιγε με μία ειδική συσκευή που είχε φέρει από τη Νέα Υόρκη. Για το λόγο αυτό, οι φωτογραφίες δεν καταγράφουν απλά το σύμπαν του Φεντερίκο Φελίνι, αλλά μοιράζονται με την ταινία την ίδια τη φύση τους.
Το αφιέρωμα του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου στον Federico Fellini εμπλουτίζεται με το βλέμμα και τα λόγια του δημοσιογράφου, ο οποίος από το 1956 ήταν στο πλευρό του σκηνοθέτη μέχρι το θάνατό του, απαθανατίζοντας τις εμφανίσεις και τις εξομολογήσεις ενός δασκάλου που ανέδειξε την αυτοαφήγηση σε ανεξάντλητο πεδίο για εμβάθυνση.
Οι φωτογραφίες προέρχονται από το Αρχείο του Bachmann που αποκτήθηκε από το Φωτογραφικό Αρχείο Cinemazero Images το 1994 και αποτελείται από το υλικό που συνέλεξε ο Gideon Bachmann κατά την πολυετή του δραστηριότητα ως δημοσιογράφος και φωτογράφος στο χώρο του κινηματογράφου. Χάρη ακριβώς σε αυτά τα πλάνα και την ευαισθησία του δημιουργού τους κατέστη εφικτή η ανασύνθεση σε ένα πρωτότυπο ντοκιμαντέρ του δεύτερου φινάλε της ταινίας 8 ½ που ο Φελίνι αποφάσισε να αλλάξει την τελευταία στιγμή.
Η έκθεση συμπληρώνεται από το ντοκιμαντέρ “L’ultima sequenza” (50’) του Mario Sesti, ο οποίος ανασυνθέτει το ένα από τα δύο φινάλε που γύρισε ο Φελίνι για την ταινία «Οκτώμισι» (διαδραματίζεται στο πολυτελές βαγκόν-ρεστοράν ενός τρένου όπου συγκεντρώνονται όλοι οι χαρακτήρες της ταινίας), το οποίο ο Φελίνι αντικατέστησε με το φινάλε του κυκλικού χορού.
Ο Mario Sesti το κατόρθωσε αυτό χάρη στις μαρτυρίες όσων συνεργάστηκαν στη συγγραφή του (Τ. Pinelli), συμμετείχαν σε αυτό (Α. Aimée, S. Milo, R. Falk, C. Cardinale), εργάστηκαν (L. Wertmüller ως βοηθός σκηνοθέτη), του Luciano Ricceri και της Orietta Nasalli Rocca (βοηθοί σκηνογράφου) ή όσων είχαν την τύχη να δουν την προβολή του (Tullio Kezich και Marina Ceratti, κόρη της ηθοποιού Caterina Boratto). Από αυτή τη μυστηριώδη σεκάνς απομένουν οι φωτογραφίες που τράβηξε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ο δημοσιογράφος Gideon Bachman (που παραχώρησε στην Cinemazero του Pordenon) και κάποιες ώρες συζητήσεων στα ιταλικά και στα αγγλικά με τον Φελίνι, που δεν είχαν αναπαραχθεί και χρησιμοποιηθεί ποτέ πριν.
Gideon Bachmann
O Gideon Bachmann γεννήθηκε στη Γερμανία αλλά μεγάλωσε στην Αμερική. Στη Νέα Υόρκη διηύθυνε το περιοδικό κινηματογράφου “CINEMAGES”, παρουσίασε επί 10 χρόνια μια εβδομαδιαία ραδιοφωνική εκπομπή που μεταδιδόταν από 13 σταθμούς ("The Film Art”) και διηύθυνε την κινηματογραφική λέσχη της Νέας Υόρκης THE GROUP FOR FILM STUDY, που πρώτη εισήγαγε στις Η.Π.Α. κλασικές ταινίες από τις ευρωπαϊκές ταινιοθήκες. Υπήρξε επίσης δύο φορές πρόεδρος της Αμερικανικής Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών (AFFS). Αφότου εγκαταστάθηκε στη Ρώμη το 1962, συνεργάστηκε με πάνω από 100 εφημερίδες και περιοδικά σε όλο τον κόσμο (μεταξύ άλλων Times, The Guardian, The Australian, The New York Herald Tribune, Neue Zuercher Zeitung, Frankfurter Allgemeine, Isskusstvo Kino, Ιl Messaggero) και γύρισε μια σειρά ταινιών πάνω στον κινηματογράφο, που προβλήθηκαν από μεγάλους ευρωπαϊκούς τηλεοπτικούς σταθμούς (Protesta perchè?, Αργυρό Λιοντάρι στη Βενετία 1968, Ciao, Federico! που καταγράφει τα γυρίσματα της ταινίας "Fellini Satyricon"). Έχει διδάξει τεχνική κινηματογράφου στο Πανεπιστήμιο του Rhode Island και Στάνφορτντ (ΗΠΑ) και στο Αμερικανικό Πανεπιστήμιο στο Παρίσι. Έχει συντονίσει τις συνεντεύξεις τύπου όλων σχεδόν των ευρωπαϊκών και αμερικανικών φεστιβάλ κινηματογράφου, μεταξύ των οποίων της Βενετίας, του Λοκάρνο, του Mannheim, του Βερολίνου και των Καννών.
Σήμέρα διευθύνει τη Σειρά "Vox Humana" στην Καρλσρούη της Γερμανίας, μια συλλογή με τις φωνές σημαντικών σκηνοθετών της ιστορίας του κινηματογράφου που μιλούν για τον εαυτό τους και όχι απαραίτητα για τη δουλειά τους, επειδή «συχνά το πρόσωπο πίσω από την κάμερα είναι πιο ενδιαφέρον από το δημιούργημά τους. Συνομιλώντας μαζί τους, μπορεί κανείς να συλλάβει και εκείνα που δεν κατόρθωσαν ακόμη να εκφράσουν στο έργο τους. Οι ταινιοθήκες συλλέγουν έργα, η Vox Humana συλλέγει σκηνοθέτες». Το πλούσιο αρχείο φωτογραφιών που τράβηξε στα ευρωπαϊκά πλατό φυλάσσεται σήμερα στο Φωτογραφικό Αρχείο Cinemazero Images του Pordenone (images.cinemazero.it).
Διάρκεια Έκθεσης : 13 Νοεμβρίου 2013 εως 24 Νοεμβρίου 2013
Ωρες Λειτουργίας : Δευτέρα - Κυριακή 18:00- 22:00
Παράλληλα θα προβληθούν ορισμένες από τις πιο σημαντικές ταινίες του Ιταλού Σκηνοθέτη. Περισσότερες πληροφορίες για τις προβολές εδώ
Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Πειραιώς 206- Αθήνα
Τηλ Επικοινωνίας : 210 3418 579
Μια Έκθεση Φωτογραφίας του Gideon Bachmann από 13 εως 24 Νοεμβρίου 2013.
Ο Bachmann επί 40 χρόνια παρακολούθησε από κοντά και έθετε ερωτήσεις στον μεγάλο σκηνοθέτη από το Ρίμινι τόσο στα πλατό των ταινιών του όσο και σε συναντήσεις στη διάρκεια των οποίων κατέγραψε ώρες συνομιλιών μαζί του – πέρα από τις χιλιάδες ώρες συνεντεύξεων με άτομα της οικογενείας, φίλους και συναδέλφους του Φελίνι – προσφέροντάς μας ένα πορτρέτο που καταφέρνει ακόμα να εκπλήσσει.
Για τις φωτογραφίες της έκθεσης 8 ½ ο Bachmann χρησιμοποίησε τα “short ends” της ταινίας του Φελίνι: εναπομείναντα φιλμ μέσα στην κάμερα που χρησιμοποιούσε ο Gianni di Venanzo για τα γυρίσματα, τα οποία τύλιγε με μία ειδική συσκευή που είχε φέρει από τη Νέα Υόρκη. Για το λόγο αυτό, οι φωτογραφίες δεν καταγράφουν απλά το σύμπαν του Φεντερίκο Φελίνι, αλλά μοιράζονται με την ταινία την ίδια τη φύση τους.
Το αφιέρωμα του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου στον Federico Fellini εμπλουτίζεται με το βλέμμα και τα λόγια του δημοσιογράφου, ο οποίος από το 1956 ήταν στο πλευρό του σκηνοθέτη μέχρι το θάνατό του, απαθανατίζοντας τις εμφανίσεις και τις εξομολογήσεις ενός δασκάλου που ανέδειξε την αυτοαφήγηση σε ανεξάντλητο πεδίο για εμβάθυνση.
Οι φωτογραφίες προέρχονται από το Αρχείο του Bachmann που αποκτήθηκε από το Φωτογραφικό Αρχείο Cinemazero Images το 1994 και αποτελείται από το υλικό που συνέλεξε ο Gideon Bachmann κατά την πολυετή του δραστηριότητα ως δημοσιογράφος και φωτογράφος στο χώρο του κινηματογράφου. Χάρη ακριβώς σε αυτά τα πλάνα και την ευαισθησία του δημιουργού τους κατέστη εφικτή η ανασύνθεση σε ένα πρωτότυπο ντοκιμαντέρ του δεύτερου φινάλε της ταινίας 8 ½ που ο Φελίνι αποφάσισε να αλλάξει την τελευταία στιγμή.
Η έκθεση συμπληρώνεται από το ντοκιμαντέρ “L’ultima sequenza” (50’) του Mario Sesti, ο οποίος ανασυνθέτει το ένα από τα δύο φινάλε που γύρισε ο Φελίνι για την ταινία «Οκτώμισι» (διαδραματίζεται στο πολυτελές βαγκόν-ρεστοράν ενός τρένου όπου συγκεντρώνονται όλοι οι χαρακτήρες της ταινίας), το οποίο ο Φελίνι αντικατέστησε με το φινάλε του κυκλικού χορού.
Ο Mario Sesti το κατόρθωσε αυτό χάρη στις μαρτυρίες όσων συνεργάστηκαν στη συγγραφή του (Τ. Pinelli), συμμετείχαν σε αυτό (Α. Aimée, S. Milo, R. Falk, C. Cardinale), εργάστηκαν (L. Wertmüller ως βοηθός σκηνοθέτη), του Luciano Ricceri και της Orietta Nasalli Rocca (βοηθοί σκηνογράφου) ή όσων είχαν την τύχη να δουν την προβολή του (Tullio Kezich και Marina Ceratti, κόρη της ηθοποιού Caterina Boratto). Από αυτή τη μυστηριώδη σεκάνς απομένουν οι φωτογραφίες που τράβηξε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ο δημοσιογράφος Gideon Bachman (που παραχώρησε στην Cinemazero του Pordenon) και κάποιες ώρες συζητήσεων στα ιταλικά και στα αγγλικά με τον Φελίνι, που δεν είχαν αναπαραχθεί και χρησιμοποιηθεί ποτέ πριν.
Gideon Bachmann
O Gideon Bachmann γεννήθηκε στη Γερμανία αλλά μεγάλωσε στην Αμερική. Στη Νέα Υόρκη διηύθυνε το περιοδικό κινηματογράφου “CINEMAGES”, παρουσίασε επί 10 χρόνια μια εβδομαδιαία ραδιοφωνική εκπομπή που μεταδιδόταν από 13 σταθμούς ("The Film Art”) και διηύθυνε την κινηματογραφική λέσχη της Νέας Υόρκης THE GROUP FOR FILM STUDY, που πρώτη εισήγαγε στις Η.Π.Α. κλασικές ταινίες από τις ευρωπαϊκές ταινιοθήκες. Υπήρξε επίσης δύο φορές πρόεδρος της Αμερικανικής Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών (AFFS). Αφότου εγκαταστάθηκε στη Ρώμη το 1962, συνεργάστηκε με πάνω από 100 εφημερίδες και περιοδικά σε όλο τον κόσμο (μεταξύ άλλων Times, The Guardian, The Australian, The New York Herald Tribune, Neue Zuercher Zeitung, Frankfurter Allgemeine, Isskusstvo Kino, Ιl Messaggero) και γύρισε μια σειρά ταινιών πάνω στον κινηματογράφο, που προβλήθηκαν από μεγάλους ευρωπαϊκούς τηλεοπτικούς σταθμούς (Protesta perchè?, Αργυρό Λιοντάρι στη Βενετία 1968, Ciao, Federico! που καταγράφει τα γυρίσματα της ταινίας "Fellini Satyricon"). Έχει διδάξει τεχνική κινηματογράφου στο Πανεπιστήμιο του Rhode Island και Στάνφορτντ (ΗΠΑ) και στο Αμερικανικό Πανεπιστήμιο στο Παρίσι. Έχει συντονίσει τις συνεντεύξεις τύπου όλων σχεδόν των ευρωπαϊκών και αμερικανικών φεστιβάλ κινηματογράφου, μεταξύ των οποίων της Βενετίας, του Λοκάρνο, του Mannheim, του Βερολίνου και των Καννών.
Σήμέρα διευθύνει τη Σειρά "Vox Humana" στην Καρλσρούη της Γερμανίας, μια συλλογή με τις φωνές σημαντικών σκηνοθετών της ιστορίας του κινηματογράφου που μιλούν για τον εαυτό τους και όχι απαραίτητα για τη δουλειά τους, επειδή «συχνά το πρόσωπο πίσω από την κάμερα είναι πιο ενδιαφέρον από το δημιούργημά τους. Συνομιλώντας μαζί τους, μπορεί κανείς να συλλάβει και εκείνα που δεν κατόρθωσαν ακόμη να εκφράσουν στο έργο τους. Οι ταινιοθήκες συλλέγουν έργα, η Vox Humana συλλέγει σκηνοθέτες». Το πλούσιο αρχείο φωτογραφιών που τράβηξε στα ευρωπαϊκά πλατό φυλάσσεται σήμερα στο Φωτογραφικό Αρχείο Cinemazero Images του Pordenone (images.cinemazero.it).
Διάρκεια Έκθεσης : 13 Νοεμβρίου 2013 εως 24 Νοεμβρίου 2013
Ωρες Λειτουργίας : Δευτέρα - Κυριακή 18:00- 22:00
Παράλληλα θα προβληθούν ορισμένες από τις πιο σημαντικές ταινίες του Ιταλού Σκηνοθέτη. Περισσότερες πληροφορίες για τις προβολές εδώ
Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Πειραιώς 206- Αθήνα
Τηλ Επικοινωνίας : 210 3418 579
Ευχαριστώ τον φίλο μου Ανδρέα για την ενημέρωση!
ΑπάντησηΔιαγραφή