Τετάρτη, 4 Σεπτεμβρίου 2013

Φωτογραφικές Συναντήσεις Κυθήρων 2013 - Συνέδριο για την Ιστορία της Ελληνικής Φωτογραφίας, Εκθέσεις, Βιντεοπροβολές και Workshop. Στα Κύθηρα 28 Σεπτεμβρίου

 Μετά από την περσινή απουσία, οι Φωτογραφικές Συναντήσεις Κυθήρων επανέρχονται. Οι δωδέκατες ΦΣΚ θα διεξαχθούν από Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου εως Τρίτη 01 Οκτωβρίου 2013. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το μοναδικό στην Ελλάδα επιστημονικό συνέδριο για την Ιστορία της Ελληνικής Φωτογραφίας, workshop με τον Γιώργο Δεπόλλα, βιντεοπροβολή του έργου της Λίζης Καλλιγά  "Στο σπίτι του Καβάφη" , εκθέσεις, σεμινάρια και άλλα δρώμενα.

Πιο αναλυτικά :

Ομαδική Έκθεση Νεων Ελλήνων Φωτογράφων
Εγκαίνια : Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2013

Workshop με τον Γιώργο Δεπόλλα / Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2013
προεγγραφές στο workshops@photokythera.com

Βιντεοπροβολές :

Ανδρέα Σκρέλη, Περί διακρίσεων
Λίζη Καλλιγά, "Στο Σπίτι του Καβάφη"

Εκθέσεις :
Βιργινία Φιλιπούσση "Camera Lucida"

BURKE+NORFOLK
Φωτογραφίες του πολέμου στο Αφγανιστάν από τους John Burke και Simon Norfolk

Γιώργος Λευθέρης "Θύελλα"
Εντυπωσιακές φωτογραφίες φουρτουνιασμένης θάλασσας, τραβηγμένες στον Ατλαντικό Ωκεανό τη δεκαετία 1960 από τον Κυθήριο πλοίαρχο του εμπορικού ναυτικού, Καπετάν-Γιώργο Λευθέρη

 


ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
29 & 30 Σεπτεμβρίου 2013

Διάλεξη: Ολυμπία Κωνσταντοπούλου, «Οικογενειακές φωτογραφίες: τα «λατρεμένα κοινωνιογράμματα» του οικογενειακού αφηγήματος» 
Μελετώντας τις φωτογραφίες και τις φωτογραφικές πρακτικές παραγωγής και κατανάλωσης εντός της οικογένειας και αναζητώντας το νόημα που προσδίδουν σε αυτές οι αφηγήσεις των κατόχων τους, διαπιστώνουμε πως η φωτογραφία εντός της οικογένειας είναι σχεδόν αποκλειστικά οικογενειακή υπόθεση, στο βαθμό που η συντριπτική πλειοψηφία τους αναπαριστά πρόσωπα της οικογένειας.

Διαπιστώνουμε επίσης ότι η αφήγηση αναμνήσεων εντός της οικογένειας και ειδικά η αφήγηση που προκαλεί η οικογενειακή φωτογραφία εστιάζοντας στη στιγμή, στη λεπτομέρεια και το συναίσθημα, καθώς και η ταυτοποίηση του κάθε αναπαριστώμενου προσώπου αναφορικά με τον οικογενειακό του ρόλο και τις συνδέσεις που προκύπτουν με άλλους ομογενειακούς ρόλους εντός της οικογένειας, καθιστά τις οικογενειακές φωτογραφίες κοινωνιογράμματα, που αναδεικνύουν τις διαπλεκόμενες βιογραφίες των μελών της έτσι που τίποτα δεν είναι αδιάφορο και άνευ συναισθηματικού νοήματος για κανέναν.

Αν η οικογένεια θυμάται ποια είναι ανασυγκροτώντας το παρελθόν της με τρόπο που να ταιριάζει με το παρόν, κτίζοντας το οικογενειακό της αφήγημα, δεν κάνει άλλο, από το να αναζητά το αξιομνημόνευτο, που την προσδιορίζει την διαφοροποιεί και εγγυάται τη συνέχεια και την ενότητα της. Οι οικογενειακές φωτογραφίες και οι αφηγήσεις που αυτές προκαλούν, επιβεβαιώνουν ότι το αξιομνημόνευτο εντός της οικογένειας δεν είναι άλλο από τον ίδιο τον εαυτό της και επειδή το αξιομνημόνευτό εντός της οικογένειας δεν είναι ποτέ κενό συναισθημάτων, τότε αλλιώς διατυπωμένο το αξιομνημόνευτό είναι η λατρεία της οικογένειας και ο κωδικός εισόδου σε αυτή είναι οι οικογενειακοί ρόλοι που κατέχουν τα μέλη της.
 
Διάλεξη: Μαριάννα Καράλη, «Nelly’s - τα γυμνά της Ακρόπολης και η κουλτούρα του γυμνού στην Ελλάδα του Μεσοπολέμου»
Τεκμηρίωση των περιστατικών της γυμνής φωτογράφισης που η Nelly’s πραγματοποίησε στην Ακρόπολη με μοντέλο τη γαλλίδα χορεύτρια Mona Paiva κατά το Μεσοπόλεμο. Αν και το συμβάν συνιστά μια από τις πλέον τετριμμένες αφηγήσεις της ιστορίας της ελληνικής φωτογραφίας, η σημαντική εμπλοκή του αρχαιολόγου Αλέξανδρου Φιλαδελφέα καθώς και, η εύρεση νέων στοιχείων γύρω από αυτό, καθιστά αναγκαία την αναπλαισίωση και ερμηνεία του αφηγήματος που η ίδια η Nelly’s παρέθεσε στην αυτοβιογραφία της χρόνια αργότερα. Επιπροσθέτως, διερευνώνται οι ιδεολογικές καταβολές που κατέστησαν εφικτή την πραγματοποίηση και κυρίως τη δημοσιοποίηση των γυμνών αυτών φωτογραφιών στον ελληνικό Τύπο της εποχής. Εν κατακλείδι, επιδιώκεται μια πρωτόλεια ερμηνευτική προσέγγιση της ιδεολογίας γύρω από την κουλτούρα του γυμνού – Nacktkultur - στην ελληνική κοινωνία του Μεσοπολέμου, έτσι ώστε να διαφανεί πληρέστερα το πλαίσιο της καλλιτεχνικής δημιουργίας του γυμνού αφενός στην ελληνική κοινωνία και αφετέρου στην ελληνική φωτογραφία της εποχής.
                       
Διάλεξη: Κωνσταντίνα Σταματογιαννάκη, «Τάσος Μελετόπουλος, φωτογράφος του θεάτρου»
Ο Αναστάσιος (Τάσος) Μελετόπουλος του Νικολάου (1908-1969) γεννήθηκε στην Αθήνα. Η ενασχόλησή του με τη φωτογραφία χρονολογείται από τα μέσα της δεκαετίας του 1920. Στο χώρο της θεατρικής φωτογραφίας ειδικότερα, δραστηριοποιήθηκε από το 1930 μέχρι το 1955. Ως πρώτος επίσημος φωτογράφος του Εθνικού Θεάτρου, ο Μελετόπουλος αποτύπωσε με το φακό του παραστάσεις της κρατικής σκηνής από το 1932 έως το 1940. Το αρχείο του φυλάσσεται στη Συλλογή Τεκμηρίων Παραστατικών Τεχνών του ΕΛΙΑ-ΜΙΕΤ και αριθμεί 5.218 φωτογραφίες (1.009 αρνητικά και 4.009 τυπώματα) της περιόδου 1925-1960.

Διάλεξη: Πηνελόπη Πετσίνη, «Στρατηγικές οικειοποίησης και μοντερνιστικές ορθοδοξίες: Μεταμοντέρνες έννοιες στη σύγχρονη Ελληνική φωτογραφία»
Η εισήγηση ασχολείται με την έννοια της οικειοποίησης (appropriation) που σημάδεψε το δυτικό κόσμο της τέχνης από τα μέσα της δεκαετίας του 1970, οριοθετόντας πρώτα ορισμένα από τα ευρύτερα ζητήματα που εγείρονται από τον όρο και στη συνέχεια περιγράφοντας την εισαγ...ωγή του στην ελληνική φωτογραφία από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 και μετά. Ως όρος στην ιστορία της τέχνης και της κριτικής, η οικειοποίηση συνδέεται με την ανάπτυξη του μεταμοντερνισμού και την εισαγωγή κριτικών θεωριών της αναπαράστασης που αφορούν την έννοια του «δημιουργού». Ως εκ τούτου, σχετίζεται με τη μακρά συζήτηση μεταξύ αυθεντικότητας - πρωτοτυπίας και απομίμησης. Ο ελληνικός φωτογραφικός κόσμος της δεκαετίας του 1980, που καθοριζόταν από μια νεωτερική ορθοδοξία που ήταν (και εξακολουθεί να είναι) βασισμένη σε μεγάλο βαθμό στο θρίαμβο της συνθετικής πρωτοτυπίας, δε θα μπορούσε να δεχτεί την αμφισβήτηση της αυθεντικότητας ενός έργου τέχνης ή, ακόμη περισσότερο, τη φύση του ίδιου του δημιουργού. Στην πραγματικότητα, η υποδοχή και εισαγωγή μεταμοντέρνων ιδεών όπως αυτή της οικειοποίησης υπήρξε επιλεκτική και με στρεβλώσεις. Οι Έλληνες φωτογράφοι παρήγαγαν έργα που ήταν μεταμοντέρνα στη βάση τους, αλλά η αντιμετώπιση και κατανόησή τους έγινε μέσα σε ένα μοντερνιστικό πλαίσιο. Η εισήγηση παρουσιάζει μια σειρά από χαρακτηριστικά παραδείγματα τέτοιων περιπτώσεων και τα αναλύει στο πλαίσιο του μεταμοντέρνου θεωρητικού στοχασμού

Καλλιτεχνικός διευθυντής : Γιάννης Σταθάτος
Περισσότερα για τις Φωτογραφικές Συναντήσεις Κυθήρων στη σελίδα τους στο facebook
https://www.facebook.com/KytheraPhotoEncounters

Φωτογραφικές Συναντήσεις 2012
Φωτογραφικές Συναντήσεις 2011
Φωτογραφικές Συναντήσεις 2010


Επικοινωνία Τηλ : 27360 31718
E: mail@photokythera.com
Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου